Pagina's

vrijdag 29 juni 2018

Anreda DT - That's what friends are for

Hoi allemaal!

Een tijdje geleden kreeg ik in mijn DT pakket van Anreda een flesje Pixie Powder en een grote stempel. Steeds dacht ik, wat leuk, maar er iets mee maken kwam er maar niet van. Tot ik pas dacht, en nu moet je er wat mee maken. En zo geschiedde!


Ik heb er weer voor gekozen om 2 kaarten te maken. De ene met zwarte inkt gestempeld, en de andere met embossing-inkt en witte embossingpoeder. Eigenlijk 2 dezelfde kaarten, maar toch een heel ander effect.


 De stempel die ik heb gebruikt, is van COOSA Crafts. Deze heb ik op aquarel papier gestempeld. Daarna heb ik Pixie Powder in de kleuren Aqua Lagoon, Straw Yellow, Candy Pink en Purple Violet erop gedaan en toen ben ik met water in een sprayflesje gaan sprayen. Daardoor lopen de kleuren mooi uit en over. Na het drogen, zijn de kleuren wat lichter en kan je weer opnieuw poeder toevoegen en met water sprayen, net zo lang tot je het gewenste effect hebt. Toen ik tevreden was, heb ik het stempelafdrukje gemat op paars cardstock en dat op een basiskaart geplakt. Tot slot een strikje van paars touw uit mijn eigen voorraad, en klaar!


 Voor de witte tekst heb ik de stempel eerst afgedrukt met embossing inkt en daarna witte embossingpoeder erop gestrooid. Daarna heb ik het poeder gesmolten met mijn heat-tool. De geĆ«mboste gebieden nemen de poeder en het water niet op, waardoor dat wit blijft.


De zwarte tekst heb ik gestempeld met Stazon Jet black inkt. Daarna ben ik met de pixie powder in de weer gegaan. Toen alles droog was, zag ik dat de mica deeltjes uit de pixie powder het zwart een beetje afgemat hadden. Daarom ben ik er met Glossy Accents overheen gegaan, om het weer wat glimmender te krijgen.

Dit was het voor vandaag, ik hoop dat jullie het leuk vonden!

Liefs, Sandra

Geen opmerkingen: